Bulgaristan by bike

raport de tură

"Au fost cam 11-12 grade, soare, cu vânt dinspre nord-est, adică dinspre Marea Neagră. Mie mi-a fost bine, aş zice…"

Anul ăsta sezonul de mountain biking a început în Bulgaria! Părinţii mei ne-au dus la Nisipurile de Aur în vacanţa de Paşte. Şi cum noi nu suntem chiar pasionaţi de all inclusive, am hotărât să învingem sistemul şi să ne luăm bicicletele.

Aşa că Horia şi-a consultat prietenul, pe numele lui Google Maps, şi a desenat două track-uri prin rezervaţia Nisipurile de Aur şi dealurile din zonă. Am avut parte de două ture cuminţi, ca de început de sezon: în prima zi am făcut vreo 35 de km (1.000 m diferenţă de nivel), la care am mai adăugat apoi încă vreo 25 de km a doua zi (900 m diferenţă de nivel).

[jwplayer config=”694×414 px” mediaid=”927″]

Rezervaţia este, de fapt, un deal frumos împădurit şi împânzit de drumuri şi cărări – cum de nu ne-am întâlnit cu niciun alt biciclist pe acolo e o mare mirare pentru mine. Aş zicea că au un relief perfect pentru cross-country, la deal la vale, la deal la vale şi tot aşa, fără să urci mai sus de 300 m altitudine. Cel mai mult mi-a plăcut pe un deal despădurit, cu un pământ roşu şi uscat, unde mergi tot pe o muchie, într-un peisaj mediteranean. Plus o coborâre uşoară prin rezervaţie, cu pădurea în stânga şi Cerno More în dreapta.

Despre all inclusive, ce să vă spun. Ne-am aşteptat la mai rău, sincer. Hotelul de patru stele, să ziceam că avea pe bune vreo trei. Relativ curat. Mâncarea OK. Nu foarte sănătoasă. Eu m-am ţinut departe de mormanele de crenvurşt şi parizer prăjit care încărcau farfuriile românilor. Deşi suficientă, era cam bătălie la bufetul suedez. Aşa că am ratat fără regrete mesele de prânz, preferând să hălăduim pe coclaurile bulgăreşti. Sincer, însă, nu ştiu cum ne-am fi umplut timpul fără biciclete. De plajă nu era. Piscina hotelului era meschină. Lumea multă. Staţiunea gen Mamaia.

Una peste alta însă, cred că Bulgaria are multe de oferit la capitolul mountain biking. E aproape, e ieftin, seamănă cu România, dar nu tocmai – în multe momente aduce mai degrabă a Grecia sau Muntenegru. Dacă găseşti o cazare în afara plicticosului circuit all inclusive, cred că poţi petrece o săptămână minunată de bicicletă, mare şi soare la Marea Neagră.

Ne-am filmat urma şi din elicopter :-):
[jwplayer config=”694×414 px” mediaid=”922″]

Galeria de imagini aferentă:

Horia Măruşcă

Au fost cam 11-12 grade, soare, cu vânt dinspre nord-est, adică dinspre Marea Neagră. Mie mi-a fost bine, aş zice că e temperatura ideală pentru bicicletă. Pentru Iulia a fost cam răcoare. La urcare se încălzea, dar cum o sufla puțin vântul se răcea la loc. Eu în prima zi am stat tot timpul în tricou şi nu am suferit de frig, în a doua zi am stat aproape numai în polar şi nu am suferit de cald.

Se adună diferenţă de nivel cum n-ai bănui. Fără să înghiţi mulţi kilometri.

Mi-a fost teamă că vom găsi multă mizerie (obişnuit cu litoralul românesc şi cu câmpurile noastre nesfârşite de ciulini unde se cultivă pungi de plastic). Am găsit nişte locuri mult mai curate decât mă aşteptam, ne-am întâlnit cu o singură turmă de oi şi capre dar ciobanul a oprit câinii repede, fără să-i spunem noi nimic (nu că am avut/ştiut ce).

Locurile frumoase şi primitoare pentru mtb. Aprilie-mai cred că e perioada ideală, că nu e foarte cald şi totul e verde. Spre vară e posibil iarba să fie prea mare, să fie mult mai mult praf. Am avut noroc că a fost şi foarte uscat, în câteva locuri prin pădure te puteai înnoroi serios. Probabil şi toamna e foarte frumos.